בית / עדכונים אחרונים / כנס חצי שנה: אז מה באמת היה שם? כל הפרטים.

כנס חצי שנה: אז מה באמת היה שם? כל הפרטים.

ביום חמישי האחרון הייתה בוודאי שמחה גדולה בשמים. בבית הארחה ‘בית וגן’ בירושלים התכנסו 120 בחורים שמטרתם אחת – להיות עזים בקדושה. להיות עזים, קדושים, ולהשפיע על עוד ועוד אנשים להיות כמוהם.
קצת רקע למי שלא מכיר – בחור צעיר בשם יואב ארנפלד, מישיבת שבי חברון, הבחין מכל עבר בנזקים הגדולים שמסבים מכשירי הטלפון “החכמים” לחבריו, הן מבחינת בזבוז הזמן, הן מצד ההתמכרות למשחקים וחדשות, וחמור מכל – מצפייה בתכנים שאינם ראויים לכל אדם באשר הוא אדם, קל וחומר לבן תורה.

מקימי הארגוןיואב החליט לעשות מעשה. כך זה לא יכול להימשך, חשב בלבו ועם חבריו ומחנכיו. לאחר כמה ימים של התכווננות על הדבר המדויק ביותר לרצון ה’, פנה למספר רבנים, קיבל את תמיכתם ועידודם, ובסייעתא דשמיא גדולה הקים יחד עם כמה מחבריו את ארגון עזים בקדושה.

הארגון שם לנגד עיניו את עניין לקיחת האחריות האישית. את החכמה שבראיית הנולד. את הגבורה שבכיבוש היצר. עזים בקדושה הוא למעשה ארגון חברתי ששם לו למטרה להעלות את המודעות לבעיות בסמארטפונים, ליצור שיח משמעותי בנושא, וליצור נורמה של סינון בציבור. מתוך כך, חבר הארגון לחברה שפיתחה מנגנון סינון מתקדם לגלישה ברשת, ומציע לציבור הרחב (עד כה בעיקר לבני נוער ותלמידי ישיבות) להתקינה על פלאפוניהם, בעלות של עשרה שקלים לחודש.
כל בעל פלאפון יכול להחליט באיזו רמת סינון הוא מעוניין, מתוך שלוש אפשרויות. כמו כן יכול הגולש להחליט כמה זמן ביום יוכל הוא לגלוש, ולאחר מכן אפשרות הגלישה תיחסם.
אחד היתרונות הגדולים שבסינון המתבצע דווקא בדרך זו, של עזים בקדושה, הוא שהגולש איננו יכול לבטל את הסינון בעצמו בשעה של שעמום ו/או התגברות התאווה, אלא ליצור קשר עם המנהל שצירף אותו לאפליקציית הסינון, ולבקש להסירו. המכשול הזה, כמובן, מונע מרבים לעשות זאת, וכך הם נשמרים וניצלים.

חובה נעימה לי לציין, שמאות פעילי הארגון, ששבוע שעבר סכמו חצי שנת פעילות, עושים זאת בהתנדבות גמורה, לזיכוי הרבים, ולשם שמיים. אגב, לא צריך לרחם עליהם. בעולם הבא הם בוודאי ישבו טוב ועטרותיהם בראשם…

אירוע-של-עזים-בקדושה-184
כאמור, ביום חמישי האחרון סכמו חברי הארגון שבעה חודשי פעילות, ובין התכנים הרבים שהיו בכנס, והצגת התוכניות השאפתניות לעתיד (עבודה עם תנועות נוער, גרעינים תורניים ועוד), הוצגו כמה וכמה נתונים על עשייתם, ואני חושב שקשה שלא להתפעל ולהודות לאל על כך.
למעלה מ-3,000 (!!) בחורים כבר התקינו את אפליקציית הסינון על מכשירם. בלמעלה מ 100 מוסדות מונו אחראים על התלמידים שממשיכים כל יום ויום להכניס אנשים נוספים. הארגון מינה מנכ”ל לפני זמן קצר, לראשונה בשכר, ומתכוון להרחיב את פעילותו לאופקים וכיוונים חשובים נוספים.
לאחרונה, אגב, בעקבות ריבוי הפניות מצד תלמידות ומחנכות, עומלים אנשי עזים בקדושה במרץ על הקמת מערך שייתן מענה לנשים בעניין חשוב זה. יש מצב טוב שבזכות נשים צדקניות יגאלו ישראל..

ראה גם

ערב לקהילת בית אל | ממשיכים בלקיחת אחריות

זו מלחמה יותר חשובה ורצינית מהמלחמה עם חמאס, אמר שי אלון ראש המועצה של בית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *